Love is in the air

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 17 November 2011

Misi Mencari Khemah : Gagal

Assalamualaikum Semua ^_^

ingat lagi entri yang ini? sebenarnya petang tu, saya ada appointment dengan vendor untuk kanopi. saya seorang. sebab si dia kerja overtime on that day. so saya set appointment di kedai makan depan office sajoh. tak perlu nak jalan jejauh. hehe.

saya terus wrap up apa yang saya perlukan ye?
  1. kanopi lengkap dengan meja, kerusi, lampu, kipas, alas meja & hiasan
  2. tray lauk (sebab saya masak sendiri)
  3. peralatan untuk makan, pinggan, sudu, garfu, gelas, water container
  4. hiasan meja beradap dan set peralatan makanan pengantin
  5. pelayan untuk angkut pinggan kotor
  6. gerbang, walkway, carpet merah
  7. meja buffet station, meja makan beradap, meja hadiah
  8. PA system

ok, then lepas jumpa abang tu, what he can offer to me?
- arabian canopy lengkap dengan item 1 yang disebut di atas, berharga RM400 per canopy. 4 meja, 40 kerusi.
- pyramid canopy lengkap dengan item 1, RM350 per canopy, 4 meja, 40 kerusi
- item 2, 3, 5 dia akan hantar quotation. sebab saya request untuk 550 pinggan atau 200 pinggan (ni mesti sebab kira per item)
- tambahan RM150 untuk item 4, 7
- item 6 akan direview semula
- tambah RM300 untuk item 8


if saya ambil 4 kanopi, muat untuk 140 orang,
a) untuk arabian canopy,
1 + 8 + 4 + 7 = RMRM2150

b) untuk pyramid canopy,
1 + 8 + 4 + 7 = RM 1850

belum masuk item 2, 3, 5, 6.

awal-awal lagi dah lari dari bajet asal T_____________T

kalau dewan, sewa dewan, meja, kerusi dan semua item di atas, = RM 2250

macam mana ni?

kawan-kawan ada number contact canopy yang agak affordable tak? pening dah ni -_-"


Yang dah lari bajet,
Ms Humaira

3 orang si cantik sudi komen:

Kerry Mirza said...

jgn amik arabian.arabian mmg mahal.amik yg biase.if termsk hiasan pun rasenye tak cecah 400 per canopy.nnt kery cek balik cheklist kery tu, senarai canopy murah.

cik enul said...

alahai...mahalnyer..
try la tanya kawan2 yg dah kwen yg ada kat sekitar umah u tuh...mana la tau, ada yg lg murah..

gudluck, dear...

Aisyah Humaira said...

kerry~
tu lah.. bila gugel pun, alamak. cantik memang cantik. tapi not in my budget. for me, kehmah tu asal sedap mata memandang dah cukup. waiting for ur next reply dear! thanks!


cik enul~
kannnn mahal... huk2.. dah tanya kawan2 lain dan ada yang RM2500.. aduhaii.. hahaha.. pengsan mak!